Friday, April 24, 2009

TELL ME WHY!

http://www.youtube.com/watch?v=XNyTuqDNL3k&feature=related

和大家分享一首非常感动的歌曲,唤醒人们,体会不幸儿童的遭遇。
十岁儿童的呼唤。。你一定要看。

a song that awake us the unfortunate group..children who need cares..an appeal from 10 yrs old singer. u can't miss it.

2 comments:

Unknown said...

Dipetik dari Suara Keadilan (dari markas Angkatan Muda Keadilan) (http://www.suarakeadilan.com/sk/beritautama/2009/04/4408)
Cadangan penalti RM50,000 bagi anggota dewan undangan negeri dan RM100,000 bagi anggota parlimen yang melepaskan jawatan tanpa sebab munasabah adalah satu cadangan keanak-anakan kerana tidak masuk akal kata Timbalan Angkatan Muda (AMK) KeADILan Faris Musa.
Berikutan kenyataan Ketua Pemuda Gerakan Kedah Tan Keng Liang yang mahu penalty itu di kenakan keatas mana-mana Adun atau Ahli Parlimen yang mahu meletak jawatan tanpa sebab manasabah.
Beliau juga mencadangkan jika perletakan jawatan itu atas alasan bagi mendapat mandat baru daripada pengundi bagi Adun terbabit untuk menyertai parti gabungan, penalti itu perlu dikurangkan separuh.
Sementara itu, satu lagi kenyataan yang dibuat oleh Ahli Parlimen Jerlun, Mukhriz Mahathir menyokong supaya Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) mengenakan hukuman terhadap wakil rakyat yang meletak jawatan sesuka hati tanpa alasan yang kukuh.
Katanya, perbuatan meletak jawatan dalam kalangan Anggota Parlimen atau Anggota Dewan Undangan Negeri pembangkang dengan sewenang-wenangnya, kini seolah-olah menjadi trend bagi memastikan parti mereka sentiasa mendapat perhatian.
Perbuatan itu katanya merugikan rakyat dan negara kerana pilihan raya kecil memerlukan perbelanjaan besar setiap kali diadakan, selain mewujudkan suasana tidak selesa dalam kalangan penyokong parti-parti yang bertanding.
Faris membidas kenyataan Tan dan Mukhris sebagai tidak masuk akal kerana amalan perletakan jawatan adalah perkara biasa yang diamalkan di negara-negara berasakan demokrasi.
“Kenyataan itu amat tidak masuk akal serta agak keterlaluan dan memihak kepada kerajaan Barisan Nasional sahaja tanpa mengambil kira pendapat pihak lain,” jelas Faris kepada Suara Keadilan.

李麒昌 said...

dear Haris Angel,
Apakah soalan yang anda rujukkan kepada saya?

Adakah anda ingin beritahu saya bahawa peraturan tersebut adalah tidak munahsabah? atau nak saya komen?

Soalannya..
1.siapa yang bantah lompat sebelum 2008?
2.Siapa /party yang mewujudkan kelakuan meletak jawatan YB? Apa sebabnya?
3. Adakah anda menyokong perbuatan meletak jawatan YB dengan sesukahati?
4. Demokrasi bermakna boleh memilih pemimpin yang tidak bertanggungjawab?

Sekiranya anda telah mempunyai jawapan soalan tersebut, rasanya saya telah memberi jawapan dan komen kepada anda dan berharap anda puas hati dengan jawapan tersebut.
Thank u.